✓ Altijd gratis verzending ✓ Snelle levering ✓ 30 dagen retourtermijn

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag, reactie of suggestie? Hieronder vind je de antwoorden op alle veelgestelde vragen. Wanneer het antwoord op je vraag er niet tussen staat, neem dan contact met ons op via de contactpagina.


Account & nieuwsbrief

Moet ik een account aanmaken voordat ik iets kan bestellen?
Nee, je hoeft niet per se een account aan te maken voordat je iets kunt bestellen. Bestel je vaker bij ons dan is het handig om wel een account aan te maken. Bij een volgende bestelling hoef je dan niet alles opnieuw in te vullen en bovendien kun je in je bestelhistorie makkelijk al je bestellingen terug vinden.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?
Je kunt een nieuw wachtwoord aanvragen door te klikken op ‘wachtwoord vergeten’. Je ontvangt dan per e-mail de mogelijkheid om je wachtwoord te resetten.

Waar kan ik me aan- of afmelden voor de nieuwsbrief?
Onderaan de webshop kun je je aanmelden voor onze nieuwsbrief. Wil je jezelf afmelden? Iedere nieuwsbrief bevat een link waarmee je je kunt uitschrijven voor onze nieuwsbrief.


Bestellen

Hoe plaats ik een bestelling?
Het bestelproces in stappen:

  1. Plaats de gewenste artikelen in je winkelwagen via de knop 'Aan winkelwagen toevoegen'.
  2. Klik op de knop 'Nu kopen' of 'Afrekenen' als je de artikelen in je winkelwagen wilt bestellen.
  3. Je krijgt een overzicht met je gekozen artikelen, hier kun je eventueel nog het aantal artikelen wijzigen.
  4. Maak een account aan via 'Aanmelden' als je nog geen account hebt (niet verplicht).
  5. Vul al je gegevens in en/of controleer deze.
  6. In het overzicht kun je controleren of je bestelling, adresgegevens en verzendwijze kloppen.
  7. Kies een betaalmethode en rond de bestelling af.
  8. Je bestelling is afgerond. Je ontvangt een bevestiging via e-mail.

Op welke manier kan ik zoeken naar een artikel?
Je kunt via de zoekbalk rechtsboven in ons assortiment zoeken op bijvoorbeeld artikelnummer of producttitel.

Kan ik een afgeronde bestelling wijzigen of annuleren?
Een afgeronde bestelling kun je niet zelf wijzigen of annuleren. De bestelling is dan definitief en wordt meteen door ons verwerkt. Neem in dit geval direct met ons contact via de contactpagina. Uiteraard kun je na ontvangst van de artikelen je bestelling (geheel of gedeeltelijk) naar ons retour sturen conform de retourprocedure. 

Kan ik vanuit het buitenland bestellen?
Het is niet mogelijk om artikelen vanuit het buitenland te bestellen in onze webshop. Het is ook niet mogelijk om bestellingen buiten Nederland te laten afleveren.

Kan ik mijn bestelling in laten pakken?
Op dit moment is het helaas niet mogelijk bestelde artikelen te laten inpakken.


Betalen

Op welke manieren kan ik betalen?
Je kunt betalen via iDEAL, BanContact en alle creditcards (o.a. Mastercard, Maestro, Visa en American Express).

Mijn betaling is mislukt. Wat moet ik doen?
Controleer of het bedrag van je rekening of creditcard is geschreven. Is dit niet het geval? Probeer het dan nogmaals. Is het bedrag wel afgeschreven? Neem dan direct contact met ons op via de contactpagina.

Wat is het rekeningnummer van Van der Ven Speelgoed?
IBAN: NL87RABO0361318154
Te name van: Van der Ven Speelgoed
BIC-code: RABONL2U


Bezorgen

Wat zijn de verzendkosten?
Voor ons gehele assortiment geldt dat verzending gratis is!

Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?
Houd rekening met een levertijd van uiterlijk drie werkdagen.

Wat gebeurt er wanneer ik niet thuis ben wanneer de bestelling bezorgd wordt?
Wanneer het pakket door de brievenbus past hoef je natuurlijk niet thuis te zijn. Past het pakket niet door de brievenbus? Dan zal de vervoerder het pakket één keer aanbieden op het gekozen afleveradres. Mocht er op dat moment niemand thuis zijn, dan geeft de vervoerder het pakket af bij de buren of bij het dichtstbijzijnde pakketpunt. Natuurlijk laat de vervoerder dit weten door een kaartje voor je achter te laten met een 'niet-thuiscode'. Goed om te weten: vervoerders bewaren je pakket doorgaans uiterlijk één week op het pakketpunt en daarna wordt het naar ons teruggestuurd.

De beloofde levertijd is verstreken, maar ik heb nog niets ontvangen. Waar blijft mijn bestelling?
Vervelend! Controleer voor de zekerheid eerst even de track en trace informatie in de e-mail welke je hebt ontvangen toen de bestelling verzonden is. Is je bestelling niet afgeleverd op een ander afleveradres? Neem dan direct contact met ons op via de contactpagina.

Wat zijn jullie contactgegevens?
Sint Jorisstraat 3
5253BL Nieuwkuijk
E-mail adres: info@vandervenspeelgoed.nl

Retourneren & garantie

Wat is de retourtermijn?
Na ontvangst van de bestelling heb je uiterlijk 30 dagen de tijd om je artikel(en) terug te sturen. Het artikel dient ongebruikt te zijn, in verkoopbare staat en indien redelijkerwijs mogelijk in de originele verpakking te zitten. Wanneer het een artikel betreft dat ingeseald is (denk aan een DVD of CD) dan moet de seal ongebroken zijn.

Hoe kan ik iets retour sturen?
Voordat je iets retour stuurt, vragen we je altijd een e-mail te sturen naar info@vandervenspeelgoed.nl. Vermeld in deze e-mail het ordernummer en de reden(en) waarom je de bestelling wil retourneren. Dan weten we dat we een retourzending kunnen verwachten en sturen we je retourinstructies. De kosten die je maakt voor het retour zenden zijn voor je eigen rekening en zijn afhankelijk van welke vervoerder je kiest. Tip: bewaar altijd het verzendbewijs dat je ontvangt wanneer je het pakket retour stuurt. Op die manier kun je het artikel volgen en zien dat deze afgeleverd is. 

Kan ik een artikel ruilen?
Ontvang je liever een ander artikel, bijvoorbeeld omdat de maat of kleur niet optimaal is? Neem dan contact met ons op via de contactpagina en dan controleren we of het door jou gewenste artikel op voorraad is. Wanneer dat het geval is en er geen prijsverschil is, dan sturen we je het artikel gratis naar je toe. De kosten voor het retourneren van het oorspronkelijk bestelde artikel zijn voor je eigen rekening.

Ik heb een defect artikel ontvangen, wat nu?
Wanneer je artikel defect is bij aankomst, vragen we je zo spoedig mogelijk contact op te nemen via de contactpagina. We hebben goede contacten met alle leveranciers van onze artikelen, waardoor we je snel kunnen helpen met een oplossing. 

Wanneer krijg ik mijn geld terug?
Wanneer je een bestelling retour hebt gestuurd, zullen we binnen uiterlijk 10 werkdagen je retour verwerken en bij acceptatie van de retour het geld terug storten. Wanneer je meerdere artikelen hebt besteld en de gehele bestelling retour stuurt, dan storten we het volledige aankoopbedrag terug. Retourneer je een deel van de bestelling, dan vergoeden we uiteraard uitsluitend het aankoopbedrag van de geretourneerde artikelen. De kosten die je gemaakt hebt voor de retourzending zijn voor je eigen rekening.

Hoe kan ik de koopovereenkomst ontbinden/herroepen?
Wil je de koopovereenkomst ontbinden/herroepen? Stuur dan het formulier voor ontbinding/herroeping volledig ingevuld naar ons op. Hebben we het formulier van je ontvangen, dan zul je per e-mail instructies krijgen voor verdere afhandeling. Kosten die je maakt voor het terugsturen van een pakket zijn voor je eigen rekening. Download het formulier voor ontbinding/herroeping hier

Heb ik garantie op mijn artikelen?
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Wanneer je een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, neem dan contact met ons via de contactpagina en dan voorzien we je zo snel mogelijk van een passende oplossing. Afhankelijk van het artikel doen we dit middels vervanging, reparatie of terugbetaling.

Wat is de termijn van een wettelijke garantie?
We hanteren conform de Europese Richtlijn Koop en Garantie een wettelijke garantie termijn van twee jaar.

Wanneer heb ik geen garantie op mijn gekochte artikel?
Heb je het artikel normaal gebruikt en is het versleten? Of heb je het verkeerd gebruikt? Dan heb je geen recht op een gratis reparatie of een nieuw artikel. Je maakt helaas geen aanspraak op gratis reparatie of vervanging van het defecte artikel wanneer:

  • het defect binnen het verwachtingspatroon bij normaal gebruik van het artikel ligt;
  • het defect val-, stoot- of waterschade betreft;
  • het artikel oneigenlijk is gebruikt.